HTML

Ösztöndíjjal egy évet töltök Japánban...

Egy évet töltök Japánban egy kutató ösztöndíjjal. Remélem jó lesz. Itt megírom.

Friss topikok

  • mexvel: Nem semmi ----------------------------------- www.repjegy-repulojegy.hu (2011.01.30. 23:37) Repülőjegy haza
  • elite beat agent: Kérdeztétek, hogy hol lehet japán élelmiszert kapni Budapesten. Pl. itt: www.tokyoplaza.hu/ Va... (2010.09.20. 12:08) Hazaérkezés
  • fifla: Szia Nyomon követtem a blogod és nagyon tetszett az írásod. Most hogy hazaértél nem lesz egy ös... (2010.09.05. 22:36) Csomagok a repülőtérre
  • ORGASMUSFORSCHER: Drágajó ösztöndíjas, csak egy rövid komment: lszi ne próbáld meg a hazai és a japán viszonyokat ö... (2010.08.02. 17:58) Borzasztóan hosszú tűzijáték
  • vízumfeleség: @Pejho: Köszönöm :) Azt tervezzük, hogy még néhány hétig otthon is vezetjük a bolgot, leírjuk, hog... (2010.07.31. 07:09) Helló „Kittin”

Linkblog

2010.06.29. 06:52 vízumfeleség

WC-hang

Hálás vagyok ennek az országnak, mert egy éppen szobatisztaságra szoktató szülőpárosnak a nyilvános és viszonylag tiszta WC-K sokasága óriási könnyebbséget jelent! (Szolgálati közl.: Zorka már hónapok óta szobatiszta!)

Van nyilvános mosdó az utcákon, a plázákban, a vasútállomásokon, a metrón, néhány játszótéren. Mindegyikben van pelenkázó, kerekes székes blokk, szappan, WC papír! Sehová nem kell dobálni a yeneket, minden szolgáltató biztosítja az egyik alapvető szükséglet kielégítését.

A klotyó téma japánban megunhatatlan. Ritkán találkozom kétszer ugyanolyan WC-vel, mindegyik egy újabb megfejtésre váró csoda. Találkoztunk már japán WC-vel. Ez egy földbe süllyesztett papucsra emlékeztető kerámia cucc. Efölé guggolva kell elvégezni a dolgunkat, majd egy kis pöcökkel öblíteni.

Legtöbb helyen a hagyományos japán megoldás mellett, megtalálható az angol WC is. Mi inkább ezt preferáljuk, egyrészt mert Zorka fél a japántól, másrészt állandóan csupa pisi körülötte a kő.

A legtöbb bajunk az angol WC-ékkel szokott lenni. Itt japánban egy csomó féle lehúzási módszer van: fotocellás, kézzel nyomós, lábbal nyomós, lehúzós, pöckös, egyszer csak lehúzza magát (?) stb. A gond, hogy a legtöbb WC-ben egy egész kezelő panel várja, hogy rendeltetésszerűen használjuk. Ezzel csak egy gond van, az angol feliratot „lefelejtették” róla. A japánt továbbra sem értem, és olvasom, szóval marad az empirikus út. Sajnos sok esetben rajzok sem segítik a tájékozódást, ekkor alkalmazzuk a mindent nyomkodunk módszert.

Eddig csak egyszer nem sikerült lehúzni, de akkor viszont megnyomtuk a segélyhívó gombot. Éppen a kerekes székes blokkot használtuk (ez használható kisgyermekeseknek is és még pelenkázó is van benne) és jobb öltet híján, a mindent nyomkodunk módszert alkalmaztuk – nem jól. Óriási szirénázást csaptunk, igaz senki nem rohant a megmentésünkre (ezt furcsállottam is – azt vártam, hogy minimum két vasúti dolgozó rohan lélekszakadva, és magyarázhatom, hogy bocs, véletlen volt és még a WC-t sem húztuk le – hülye külföldi!).

No de, mi is az a vécéhang? Ezt én is szeretném tudni, nem értem! Minden WC-ben, még abban is, amelyikben nincsen semmi csoda öblítést indító kütyü, van a falon egy kis doboz, amit megnyomva lehúzó hangot lehet produkálni. Minek? Még a gyerekem sem szórakozik rajta!

(A falon lévő panel adja gombnyomásra az öblíts hangját, ténylegesen pedig a csövön van a gomb.)

5 komment

Címkék: japán wc


A bejegyzés trackback címe:

https://tokio.blog.hu/api/trackback/id/tr772117695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jwife 2010.06.29. 11:20:46

Szia!

Már egy ideje olvasom a blogodat és nagyon tetszik!! Csak így tovább!

A WC-hang egyébként azért van, mert régen az emberek, hogy ne hallják milyen hangokat csinálnak a wc-n..., folyamatosan lehúzogatták azt, ami kész vízpazarlás. Ezért, hogy ezt elkerüljék létrehozták ezt a kis funkciót. Így mindenki jól jár.:)

Lizzzy · http://lizzy-japanblog.blogspot.com 2010.06.30. 08:25:28

Igen, én is gondolkodtam minek a 'wc hang' és ugyanerre jutottam amit Jwife is írt, hogy valószínűleg álca : )).
Én egyébként a hétvégén ugyanígy megnyomtam a vészgombot egy mozgássérült WC-ben és nálam rohant is egy biztonsági őr, hogy segítsen rajtam. Igaz a WC-be nem tört be, inkább megvárta amíg kijövök és elnézést kérek.

vízumfeleség 2010.07.01. 06:44:38

@Jwife: Köszönöm, örülök,hogy tetszik a blog! :)

Köszi az infókat is, közben összeszedtem magam és a neten is utána néztem:
en.wikipedia.org/wiki/Toilets_in_Japan
:)
süti beállítások módosítása