HTML

Ösztöndíjjal egy évet töltök Japánban...

Egy évet töltök Japánban egy kutató ösztöndíjjal. Remélem jó lesz. Itt megírom.

Friss topikok

  • mexvel: Nem semmi ----------------------------------- www.repjegy-repulojegy.hu (2011.01.30. 23:37) Repülőjegy haza
  • elite beat agent: Kérdeztétek, hogy hol lehet japán élelmiszert kapni Budapesten. Pl. itt: www.tokyoplaza.hu/ Va... (2010.09.20. 12:08) Hazaérkezés
  • fifla: Szia Nyomon követtem a blogod és nagyon tetszett az írásod. Most hogy hazaértél nem lesz egy ös... (2010.09.05. 22:36) Csomagok a repülőtérre
  • ORGASMUSFORSCHER: Drágajó ösztöndíjas, csak egy rövid komment: lszi ne próbáld meg a hazai és a japán viszonyokat ö... (2010.08.02. 17:58) Borzasztóan hosszú tűzijáték
  • vízumfeleség: @Pejho: Köszönöm :) Azt tervezzük, hogy még néhány hétig otthon is vezetjük a bolgot, leírjuk, hog... (2010.07.31. 07:09) Helló „Kittin”

Linkblog

2009.10.08. 17:26 Naszta

Beszéljünk az időjárásról...

A mai tájfun aktuálissá tette, hogy elmeséljem, hogy milyen az időjárás itt. Tokió és Kawasaki nagyjábó Athénnal van egy szélességi körön, úgyhogy az időjárás szubtrópusi jellegű. Általában a szubtrópusi nem mediterán országokra az a jellemző, hogy nyáron esik az eső és meleg van, télen nincs 10 foknál hidegebb és szárazság van. Japán más, mert itt van északon a Japán-tenger. Ennek az az eredménye, hogy itt télen is esik az eső. Meg szinte mindig. Meleg van, párás meleg. Szerencsére ezt ők sem szeretik és még nagyobb szerencsére pénzük is van: a buszon, a vonaton, a metrón, a lakásban és a munkhelyen is légkondi tart kellemes hőmérsékletet vagy ami még fontosabb: páratartalmat.

És most elmesélem a tájfunos élményeimet.

Én a tájfunról szerda reggelig nem is hallottam. Szilvi hívott korán reggel, hogy már otthon is hír, hogy Tokiót el fogja söpörni a Föld színéről az utóbbi tíz év legerősebb tájfunja. Mivel az ilyen jellegű információkat még nem tudom kezelni, mert ez volt az első tájfunom, hát izgatottan néztem meg a térképen, hogy mi várható. Semmi jó. Egy 50kt erejű tájfun nagyon erősnek és nagynak hangzik. Bementem a melóhelyre, hátha mond valaki valamit. Eredetileg csütörtökön - azaz ma - a CEATEC kiállításra mentem volna ki. Már délután 2 óra lehetett, amikor az egyik srác mondta, hogy lehet, hogy pénteken kéne mennem a kiállításra, mert előfordulhat, hogy nem járnak a vonatok. (Márpedig Japánban az élet mozgató rugója a vasút.) Kérdeztem, hogy akkor a munka az ilyenkor hogy működik? A válasz nagyon egyszerű volt: ha jön a vonat, jönni kell. OK, ez nem bonyolult. :) A hivatalos weboldal este 9-re várta a vihart Kawasakiba. Mivel nem jött ezért azt gondoltam, hogy elkerül bennünket ez is. Szegény Szilvit le is oltottam, hogy ne aggódjon annyit. Pedig egy kis szelet úgy néztem volna, ha már a tengerpartra nem szabad kimenni... ;)

Reggel amikor felkeltem csöpögött az eső. Mire megmostam a fogam, megérkezett a tájfun. 100 km/h-ás szél, szakadó eső. Tanácstalan voltam, hogy ilyenkor mi van. Elinduljak dolgozni vagy ne? Mivel az épület ahol lakom a Toshiba kollégiuma, empirikus utat választottam: lementem a földszintre és néztem, hogy kimegy-e bárki az épületből. Úgy döntöttem, hogy ha 10 percig senki nem megy ki, vagy nem jön be, akkor otthon maradok. Mikor leértem, akkor indult el 3 srác reggeliért(!) és az utcán is - egy átlagos napnak megfelelően - emberek "sétáltak". Elindultam dolgozni. Szerencsém volt: abban a fél órában, míg beértem még a szél is csak 30-40-nel fújt. Amikor beléptem a gyártelep kapuján, megtudtam - már napsütésben - hogy milyen a 120 km/h-s szél. Lehet 4 m-est ugrani helyből! Képes rá az ember! Csak szél kérdése. :)

Mikor bementem az irodába, a 100 fős irodában 4-en voltunk. Nem jártak a vonatok: busszal jöttem, az meg járt. Ekkor visszamentem a gyár udvarára játszani 20 percet a 100 km/h-ás széllel. Tiszteletet parancsoló erő. :) Örülök, hogy láttam ilyet.

Vihar a szobám ablakából: kb. 40 percet volt ilyen idő.

A lényeget majdnem elfelejtettem. A legnagyobb kár Tokióban: :)

Szélkerék a Toshiba gyár udvarán

9 komment

Címkék: időjárás toshiba japán tájfun tokió


A bejegyzés trackback címe:

https://tokio.blog.hu/api/trackback/id/tr621436871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.08. 19:32:53

A japánok már hozzászoktak, fehér embernek újdonság, én azért nem szívesen próbálnám ki, ha nem muszáj.

sonny · http://karcolat.blog.hu 2009.10.08. 19:46:58

Örülök, hogy sikerült kijutnod Japánba, annak még jobban, hogy fotókkal tarkított blogot írsz róla, de ha nem toldod meg a több helyen is látható ÖSZTÖDÍJAT szót egy n-betűvel, esküszöm többé nem kattintok ide.

reqcka 2009.10.08. 20:15:36

Ez nem gyenge szél.. Azannya.. Ezek a japók azért tudnak építeni, (is)
itthon fél Bp.-t elvitte volna.
Azért nem mennék ki a tájfunba a széllel játszani :P

j311 2009.10.08. 20:24:47

Hmmm... Ha jól látom a tokiói házak tetejét sikerült úgy megépíteni, hogy egy 100-120 km/h-s széllel járó vihar ne vigye el.

Kis Hableány 2009.10.08. 20:40:36

A Japók tényleg nem ismerik a tejfölt?

Naszta · http://naszta.hu 2009.10.09. 00:38:25

@sonny: Javítottam, köszönöm!

@Kis Hableány: én még nem láttam sehol. :)

MJcomment 2009.10.09. 08:48:39

haliho
tejfol van majdnem minden nagyobb szupermarketban tokioban
videken nem tudom
viszont eleg draga 300-400 jen
kerdezd az eloadot (sawaakuriimu)
vagy keresd a joghurtok kornyeken
kisebb a viztartalma az otthoninak, uh en vizzel szoktam kikeverni

ja, es tajfun utan mindig nagyon szep az ido, uh legkozelebb szervezz pont masnapra kirandulast

ill. ha jo helyen vagy, az eso kozben szokott lenni egy kis szunet, es lathato lesz a tajun "szeme", a forgoszel kozepe

udv
M

Kaga · http://autostat.hu/markatoertenetek 2009.10.16. 14:09:26

NA, én csak hamarosan fogok kijutni, mint repülőmérnök, de ahhoz ezt a félévet is pöpecre kell nyomnom :)

Edédi 2009.10.23. 15:45:11

Enagyi:
Köszi az újabb beszámolót. 8 napot töltöttem Sátoraljaújhelyen, az volt az első, hogy elolvastam a blogodat.
Majd küldök fényképet Emailen.
A "kereszteződés" kép nem jött át.
Itthon sok az influenzás, vigyázz magadra. Puszi Enagyi
süti beállítások módosítása