HTML

Ösztöndíjjal egy évet töltök Japánban...

Egy évet töltök Japánban egy kutató ösztöndíjjal. Remélem jó lesz. Itt megírom.

Friss topikok

  • mexvel: Nem semmi ----------------------------------- www.repjegy-repulojegy.hu (2011.01.30. 23:37) Repülőjegy haza
  • elite beat agent: Kérdeztétek, hogy hol lehet japán élelmiszert kapni Budapesten. Pl. itt: www.tokyoplaza.hu/ Va... (2010.09.20. 12:08) Hazaérkezés
  • fifla: Szia Nyomon követtem a blogod és nagyon tetszett az írásod. Most hogy hazaértél nem lesz egy ös... (2010.09.05. 22:36) Csomagok a repülőtérre
  • ORGASMUSFORSCHER: Drágajó ösztöndíjas, csak egy rövid komment: lszi ne próbáld meg a hazai és a japán viszonyokat ö... (2010.08.02. 17:58) Borzasztóan hosszú tűzijáték
  • vízumfeleség: @Pejho: Köszönöm :) Azt tervezzük, hogy még néhány hétig otthon is vezetjük a bolgot, leírjuk, hog... (2010.07.31. 07:09) Helló „Kittin”

Linkblog

2009.10.04. 11:44 Naszta

Asakusa, Shinjuku, Yokohama és a Kirin sörgyár

Szeptember 19-étől 23-áig nemzeti ünnep gyanánt szabadnapok voltak a melóhelyen. Pénteken a kollégákkal közösen elmentünk egy srác születésnapját megünnepelni, egy perui étterembe. A perui kajában semmi érdekes nem volt, a perui sör viszont finom. A japánok a születésnapot baráti körben úgy ünneplik, mint mi. Ebben sem volt semmi igazán különös. Ami érdekesebb volt, hogy megleptek engem is egy pecséttel, amivel kanji jelekkel le tudom pecsételni, hogy "Naszta". :) Ez három jelből áll, jelentéseik: 1) egy pici városrész Kiotóban, 2) rízsföld és 3) szakállas ember (általában). Szerintem a 3-ba beletrafáltak. :)

Az 5 napos hétvégén 3 helyre látogattam el: Asakusába, Shinjuku másik felébe és Yokohamába. A fényképeket a naszta.hu-n tudjátok megnézni.

Asakusa Tokió munkásnegyede volt régen, de 1929-ben a nagy földrengéskor ez a rész nem pusztult el teljesen. A 2. világháború alatt a nagy Buddhista templot lerombolták, de újat építettek a helyén. Így ma Tokió legrégibb épületei közül is itt található néhány. Nem igazán volt szerencsém: a Buddhista templomot éppen felújították. Japánban ha egy épületet felújítanak, akkor azt rendesen eltakarják a szemek elöl, hogy csak teljes fényében láthassák az emberek. Mondjuk nekem van esélyem látni ezt a templomot készen is, de egy átlagos túrista biztos örült ennek a szokásnak. :) Mivel Asakusához közel van Tokió legnagyobb parkja, az Ueno-koen park, benéztem oda is. Ebben a parkban van a tokiói állatkert, a hangversenyterem és egy hatalmas tó. Jó nagyot sétáltam itt, a tó felöl jól nézett ki a nyüzsgő város.

Shinjuku az egyik legnagyobb vasútállomás Tokióban. Legútóbb az éjszakai életet néztem itt meg, de a pályaudvar másik oldalán nem szorakozónegyed van, hanem Tokió legnagyobb felhőkarcolói. Ezen a hosszú hétvégen ezeket is megnéztem. Itt rengeteget fotóztam. Tényleg kicsinek érzi magát az ember, amikor ezek között a monstrumok között járkál. Arra is rájön az ember, hogy lehet szépen modern épületet építeni. Amikor a Tokió kormányzati épületénél sétáltam már visszafelé, arra lettem figyelmes, hogy túristák mászkálnak az épületben. Úgy döntöttem, hogy megnézem, hogy mit csinálnak. Tokió kormányzati épülete hétvégénként kilátóként üzemel. A belépés díjtalan, csak a cuccaidat nézik át, hogy nem viszel-e be valami olyat, amit nem kéne. A kilátó a 45-dik emeleten van mindkét toronyban és gyönyörű a kilátás Tokióra. Ha az embernek szerencséje van, akkor el lehet látni a Fuji-ig is. Én nem láttam. :p

Az utolsó szabadnapomon Yokohamába mentem el. A döntés oka egyszerű volt: 3 hete voltam Japánban, egy tengerparti városban, de még nem láttam a tengert. A kollégák azt javasolták, hogy ezt Yokohamában tegyem meg. Azt kell, hogy mondjam: jó helyen lakom. A nálunk járó vasút egyik vége Shibuya, a másik vége pedig Yokohama. Yokohamáról azt tartják, hogy a legeurópaibb város Japánban. Ennek elég egyszerű oka van: ide engedték csak be az európai kereskedőket a XIX. században. Amikor az ember megérkezik ide, azonnal tudja, hogy mi a különbség egy európai és egy ázsiai város között. Tokióban szűkek az utcák, minden talpalattnyi hellyel takarékoskodnak. Yokohama más: széles utcák vannak, fákkal. Az épületeket szorványosan építették, már ahol megvan az eredeti városkép. Sokkal jobban éreztem magam Yokohamában, mint előtte bárhol Japánban. Természetesebb volt (nyílván nekem, európainak).

A tenger színe sötétbarna volt az általános kéken felül. Yokohama 150 éve kikötőváros, szerencsémre a kapcsolodó fesztivál utolsó napjára értem oda. Mint azt egy helyitől megtudtam, szerencsém van, mert Japán 6 legnagyobb hajójából 4 - az ünnepségek miatt - éppen Yokohamában van. Egyébként még ott sem áll bent mindig 4 ekkora teknő. :) Nem volt mit tenni: hajóra száltam, hogy megnézhessem a kikötőt és a hajókat rendesen. Yokohama gyönyörű és a hajók is jól néztek ki. Aki informált, igazat mondod: minden Japán a hajókat fotózta. Nem mellékesen a kikötő kijárat felett egy ferdekábeles híd vezet át, ami szintén nagyon tetszik. Muszáj lesz itt valamikor autót is bérelni és bejárni ezeket a gyönyörű hidakat és a Kawasaki alagutat. Sajnos tudtommal busz nem jár rajtuk. :(

A héten a két munkanap gyorsan eltelt.

25-én a kollégákkal néztük meg a Kirin sörgyárat. Érdekes volt. Persze mivel itt rengeteg vendég van, nem mehetsz be igazából a gyárba, csak vitrinből figyelheted, hogy mi történik. Így sem volt rossz. Angol nyelvű guide persze nem volt, de a prezentációk ki voltak nyomtatva angolul, amit a nézelődés idejére megkaptam. :) A végén a jegy árában két sör volt, megittam. A Japánok csak egy ilyenre soha se mennek: a gyár éttermében ettünk Japán ebédet. Azt kell, hogy mondjam, hogy az étterem minősége itt sokkal többet jelent, mint otthon. Otthon sokszor egy jó kifőzde is tud nagyon jó lenni. Nos Japánban - az eddigi tapasztalatok alapján - erről szó sincs. Ez az étterem is nagyon jó volt, de tudom, hogy amiket én próbáltam hétköznap, hát azok viszont felejthetőek voltak. :)

8 komment

Címkék: hétvége japán tenger városnézés tokió yokohama


A bejegyzés trackback címe:

https://tokio.blog.hu/api/trackback/id/tr41426543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orsi79 2009.10.06. 22:08:40

Kedves Mindenki!

A szakdolgozatomhoz keresek 18. életévüket betöltött résztvevőket. Bloggokkal kapcsolatos szokásokkal (írás, olvasás, hozzászólás) foglalkozó, leíró-feltáró jellegű vizsgálatot végzek. Bloggerekkel, blogokat csak olvasókkal, illetve, a blogokba csak hozzászólást írókkal kapcsoltban, az adatok alapján esetlegesen előforduló, mintázatokat keresek. De az elsődleges cél, csupán annyi, hogy kicsit összetettebb képet kapjak arról, kik, miért, hogyan írnak, és / vagy olvasnak blogokat.
Az adatgyűjtés online történik, kb. 20 percet vesz igénybe, egy rövid adatlap kitöltéséből, néhány szöveges kérdés megválaszolásából, és 3 kérdőív kitöltéséből áll.
Ha érdekelnek a részletek, írj a következő címre: orsolya.karpati@yahoo.com

Üdv:
Kárpáti Orsolya

sapuh 2009.10.08. 20:50:54

Most találtam a blogra, érdekes nagyon. Egy apró hiba viszont van a posztban: Shinjukuban nem a japán kormány épületei, hanem a tokiói városháza (Tokyo Goverment Building) van, onnan lehet lenézni a városra.

Meg én úgy tudtam, Shinjuku a világ legforgalmasabb pályaudvara. Vagy csak az egyik legforgalmasabb?

Naszta · http://naszta.hu 2009.10.09. 00:45:35

@sapuh: utána nézek, linkelek. :)

Naszta · http://naszta.hu 2009.10.11. 09:43:42

@sapuh: en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Metropolitan_Government_Building igazad van, javítom.

A pályaudvar tudtommal is a legforgalmasabb, de nem találtam hiteles linket.

sapuh 2009.10.12. 23:00:51

@Naszta: mindegy is, az tény, hogy rengetegen vannak a pályaudvar környékén, még éjszaka is...

Yokohamában egész jó kis bárok vannak az egykori dokknegyed vörös téglás épületeiben. És pont rálátni onnan a nagy hídra, amit este szépen kivilágítanak :)

Edédi 2010.02.10. 13:07:57

Jaj, de örülök, hogy kaptuk egy kis hír-morzsát Rólatok! Légy szíves írj a körülményekről is, ahol laktok, milyen messze és időben mennyit dolgozol, hogy bírták a lányok a repülőutat, megérkezett-e a barack-lekvár, amit becsempésztem Szilvike bőröndjébe? Zorka nem mondja, hogy hogy hiányzik neki a Nagyi és kísérete??? Vettem kamerát és majd talán a napokban felszerelik... Skypon hívjalak vagy Mesengeren vagy ez nem különböző dolog? Itteni idő szerint szted hánykor hívjunk Titeket? Felhívhatnánk a Szilvi nővérét, hogy ő is meséljen? Mi a telefonszáma?Szóval írj, amennyit csak bírsz és köszi az eddigieket!
Gyöngyi

vízumfeleség 2010.02.12. 08:11:43

@Edédi: Sziasztok!

A repülőúton nem volt semmi különös, Zorka egészen jól viselte. Örülök, hogy jött a nővérem, nélküle elég nehéz lett volna intézni a beszállást, átszállást, megérkezést.
A lakásról már írtunk, munkáról Feri hallgat :), a lekvárt megtaláltuk, köszönjük!
Zorka egyelőre az apjával van elfoglalva... más nem számít, de így legalább nincs honvágya.

Edédi 2010.02.12. 13:16:33

Köszönöm szépen a fényképeket, Zórka egy kicsit sötét színű, de majdcsak kivilágosodik, ha le tudom tölteni. Gyöngyiék Fr-országba mentek Picivel sielni. Sziasztok! Edédi
süti beállítások módosítása